Om meg

Bildet mitt
Arbeider med kirkelig bistand og organisasjonsutvikling i NMS. Sosialantropolog. Flerkulturell. Gift trebarnsmor. Synspunktene i bloggen er mine egne, og jeg står selv ansvarlig for dem. Jeg setter pris på kommentarer, uenigheter, saklige feil, referanser, eller hilsener i kommentarfeltet.

2. nov. 2010

Nytt smykke

Jeg må bare vise det. Har fått meg et nytt armbånd - et slikt som jeg har ønsket meg i mange år.
Jeg har ønsket meg et såkalt tuareg-armbånd, og disse er ikke å oppdrive overalt. Etter hvert oppdaget jeg at tuaregsølvet inneholder mye nikkel, som mange reagerer på. Jeg har sett tuaregarmbånd i ekte sølv som ikke har vært fine.
Da jeg bestilte sølvringer i Ngaoundere, Kamerun, nettopp spurte jeg gullsmeden om slike armbånd, om han hadde laget det, om han visste hva jeg snakket om. Joda, det gjorde han.
Han kom med ringene jeg hadde bestilt, og plutselig, etter at jeg hadde reist tilbake til Norge, dukket han opp med armbåndet. Olaug, søster mi ringte litt desperat. "Gullsmeden er her med et armbånd til deg. Skal du ha det? Det er gravert navnet ditt inn i det." "Er det fint?", spurte jeg. Ja, det var det. Da var det bare å kjøpe, og på fredag fikk jeg det til Norge.

Her er bildet av både ringer og armbånd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar