Om meg

Bildet mitt
Arbeider med kirkelig bistand og organisasjonsutvikling i NMS. Sosialantropolog. Flerkulturell. Gift trebarnsmor. Synspunktene i bloggen er mine egne, og jeg står selv ansvarlig for dem. Jeg setter pris på kommentarer, uenigheter, saklige feil, referanser, eller hilsener i kommentarfeltet.

2. aug. 2011

Ramadan

Det er ramadan. Norske muslimer er inne i sin tredje fastedag.

I Kamerun var det ikke uvanlig å bli invitert inn til sine muslimske venner og naboer for å spise med dem om kvelden.
Når sola gikk ned var det først bønn, før de brøt fasten med litt lett mat. Etter at det ble mørkt var det ny bønn, og mer mat. Disse kveldene gir meg mange gode minner.

Jeg ønsker norske muslimer lykke til med fasten, og vi føler med dere i vanskelighetene dere har med den korte sommernatta.

1 kommentar: